Post lockdown sailing : Balearen juli - september 2020


Na bijna 4 mnd met 3 op JR geleefd te hebben en een heel strenge lockdown in Spanje beleefd te hebben, was ik toe aan een lange zeilreis. Midden mei besloot ik om begin juli richting Balearen te vertrekken voor een 3 tal maanden, solo of met opstappers. Wat een goede intuitieve beslissing was dat... zeker nu ik terug in lockdown zit in Belgie sinds midden oktober. Het positieve is dat mijn blog terug bijgewerkt wordtπŸ˜‚

1 juli - 15 juli Ibiza/ Formentera


In juli kreeg ik Llyr en Christine als opstappers op bezoek. Wat hebben we genoten en feest gevierd op Ibiza😝; Sa Trinxa beach club op playa de les salines was absoluut het hoogtepunt van plezier πŸ™ˆπŸ™‰πŸ™Š, naast uiteraard de mooie zeilmomenten en mooie plekjes. 















Cala des Porcs  Ibiza



Op 16 juli zeil ik solo naar Mallorca. Tom en zijn dames gaan ook die richting uit maar gaan naar een andere baai. Ik koos voor cala Portal Vells op Mallorca . Een kleine cala maar oh zo heerlijk om daar mijn 2 solo dagen door te brengen. Genoten van mango en meer lekkers😜😊





Op 18 juli komen Marc, Corinne en Jan aan boord; we maken een rondje Menorca en moeten wegens Tramuntana terugkeren naar Mallorca waar we het terug naar ons zin hebben.



































Vanaf 2 augustus zouden Jan en ik 3 weken vakantie hebben samen maar door acute opname van Jans moeder in het ziekenhuis moest Jan in allerijl terugkeren naar Belgie, maar dat hebben kunnen compenseren in 2de helft van augustus en 1 ste week van september.






















Vanaf 9 september ben ik 2 tal dagen alleen tot ; de volgende opstappers zouden komen. We zouden met 5 zijn maar toen bleek dat de Belgen niet naar Spanje mochten vliegen. zeilreis hebben ze dus nog tegoed. Ik en Martin bleven dus alleen over. Dus had ik als het ware een 2 weekse solo zeiltocht, want Martin is een lieve en fijne man maar heeft bureauhandjes. Fijn dat hij andere dingen deed zodanig het niet allemaal op mijn nek terecht kwam. Genoten van stukje Mallorca en Ibiza by car. Het weer was aan het veranderen en ik moest beslissen om eerder terug te keren naar Valencia. Einde van een heerlijke Balearenreis. Tot volgend jaar! πŸ’“πŸ’“πŸ’“
































Reacties

Populaire posts van deze blog

25 - 31 Oktober 2019 Valencia - Calpe - Valencia

Sail 2022