About John Rensen




John Rensen - in loving memory of my father +1983



Father as a child
Captain dad

Me in my fathers arms



Specificaties Beneteau Oceanis 43

- Kiel 2 m
- Masthoogte 19.75
- Bouwjaar 2009 – 2010
- Watertanks 2 x 160 L
- Dieseltank 1 x 180 L
- Motor Yanmar 54 HP met dubbel dieselfilter systeem (2014-2015)
- Verbruik 2 L/ u 1.400 rpm – 3 L/u 1.800 rpm – 4 L/u 2.200 rpm
- Alternator 40 A/h (met regulator)

- Gevaren mijlen +/- 15500 nm  (tot winter 2019)(met dit schip)

- Zeilen Elvström – Grootzeil – Genua 130% - Wegneembaar rolstagzeil; vanaf mei 2015 kleiner       grootzeil en stormfok
- Grootzeil 3 katrolreven vanuit de kuip
- Overloop voor spray hood (+/- 1.6 m)
- Lei-ogen vanuit gangboord
- Boom 3 M + verstelbare fokkeloet
- Bimini Combinatie opdeelbare wegneembare kuiptent (2022)
- Refitt kuiptafel (2022)

- Boegschroef Elektrisch (2 x 750A/u deep cycle)
- Stuurwielen 2
- Roerblad 1

- Stuurautomaat Hydraulisch – Raymarine (nieuw ST bedieningsinstrument sinds september 2017)
- Plotter C90W Raymarine
- Klokken 4 x ST70 Raymarine (2 links – 2 rechts)
- Kompassen 2
- Radar Raymarine HD Digital
- AIS Raymarine transponder
- Navigatielichten LED (ook lopolight)

- VHF Ray60 2 stations (sinds najaar 2018)
- Hand VHF Raymarine
- EPIRB sinds 2015


- Handbilge in kuip
- Automatische bilge boven kiel
- Lieren Harken 40 (2) Harken 45 (2, waarvan in elektrische stuurboord kuip)

- Reddingsvlot Lazimar ISAF II Ocean 4 personen (gekeurd 2022)

- Materiaal om te vissen

- Nieuwe Servicebatterijen 4 x 165 A/h AGM Deep cycle – Victron (2017) en nieuwe lader 80 amp/u
- Nieuwe batterijmonitor   Victron (2014)


- dinghy 4 p
- Outboard Torqeedo elektrisch
                                                                           
                                                                        May 2015









                                                              Balearen september 2017


Lanzarote 2015



Valencia maart 2019















Reacties

  1. Hoi allebei, hebben jullie ook een Find Me Spot (http://international.findmespot.com/) overwogen, dan kunnen we jullie volgen op zee, maar dan hebben jullie ook een alternatief voor de epirb.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Eric, misschien leuk idee! We bekijken het... maar de epirb weglaten...
    Ik bekijk de website! groetjes, Soraya

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

25 - 31 Oktober 2019 Valencia - Calpe - Valencia

Post lockdown sailing : Balearen juli - september 2020

Sail 2022